tirsdag den 14. marts 2017

Martes en Málaga!

¡Hola Machais!

I dag startede vi ud med morgenmad i vores værtsfamilie, som er den sødeste mamacita i verden. Derefter mødtes vi 8:45 ved vores sprogskole Debla, hvor vi gik over til de lokaler hvor vi havde undervisning til klokken 11:00. Efter timerne i klassen skulle vi ned i byen og besøge et stort marked og smage churros con chocolate. Selvom det regnede, kom vi nogenlunde tørre ned til byen ved hjælp af 2 paraplyer til os alle. Vi gik ind på en lille hyggelig cafe, hvor vi fik Churros con chocolate, vi syntes alle det var MEGA lækkert og meget anderledes fra dem vi kender i DK. Efter vi havde spist churros gik vi over på markedet, der var kæmpe stort og fyldt med boder der solgte frugt, fisk, kød osv. På markedet skulle vi løse nogle opgave ved at gå rundt og spørge i de forskellige boder om blandt andet navnet på de forskellige ting. Det var et rigtig lækkert market fyldt med lækre råvarer, og her fik vi også delt nogle af vores psykologi spørgeskemaer ud. Efter markedet tog vi en taxa hjem til vores værtsfamilie (da det regnede meget) hvor vi fik en lækker frokost, som vi spiste sammen med de 3 italienske udvekslingsstuderende, der også bor i vores familie. Efter frokost slappede vi af indtil klokken 20:00 hvor vi skulle mødes med de andre piger til aftensmad og drinks. Vi satte os på en restaurant hvor fik fik paella med seafood og en super god hvidvin. Efterfølgende gik vi på en bar ved navn "bar picasso" her drak vi nogle drinks og nogle øl. Så tog vi en taxi hjem og gik i seng.

Abrazos

Siv y Sara

Hårdt arbejde i klasse

Mahcais på tur.
Fællesbillede sammen med vores søde lærer, Marta.

Markedet eller el mercado.

Frutas

Pescado y Mariscos

Vi spørger spanierne om de vil besvare vores spørgeskemaer.

Dejlig med en taxatur hjem, men vores taxachauffør var den underligste  person vi nogensinde har mødt, og han kunne ikke køre bil.

En stor frokost, da frokost i Spanien er deres hovedmåltid.
En lækker dessert eller postre.

Vores lille søde hund Kira, som er en lille tyk kugle, men hun er virkelig sød.

vi sidder på restaurant og spiser.

Paella.

Vi hyggede på bar Picasso hvor vi mødte en masse danskere.